خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 96 / افتخار می کنم رابط خیران و نیازمندان هستم

افتخار می کنم رابط خیران و نیازمندان هستم

طاهره یعقوبی از بانوان خیر و نیکوکار سرخه ای است که ۲۵ سال است در کارهای خیر و انسان دوستانه مشارکت جدی دارد.

طاهره یعقوبی از بانیان و خیران و بانوان شهر سرخه است؛ میانسال است اما دلی جوان دارد و هیچ گاه دست از تلاش و کوشش برنمی دارد.

مغازه ای کوچک خواربارفروشی دارد و در کنار این کار مشارکتی جدی در کارهای خیر دارد؛ با بسیاری از خیران در ارتباط است و کمک های مردمی را جمع آوری می کند و به عبارتی رابطی بین خیران و خانواده های کم درآمد است.

هر کار و حرکتی اگر بدون هدف باشد، به نتیجه نمی رسد؛ گفت: بنده که در راه خیر قدم گذارده ام این را توفیقی از جانب خداوند متعال می دانم و پشتوانه اهل بیت(ع) و دعای خیر نیازمندان ۲۵ سال است که در کارهای خیر مشارکت دارم.

یعقوبی افزود: بنده کارهای خیر را به کمک خیران و نیکوکاران ساکن در سرخه، سمنان و حتی خارج از سمنان چه آنها که سرخه ای هستند و ساکن تهران اند و یا غیربومی ها با شناخت و اعتمادی که به بنده دارند؛ بنده را رابط خود و خانوارهای نیازمند و آبرومند کرده اند.

وی بیان کرد: کارهایی که ما انجام می دهیم از سفر زیارتی گرفته تا تهیه جهیزیه، سیسمونی، خوراک و پوشاک و لوازم ضروری منزل مثل یخچال و کولر و بخاری و … است.

این بانوی خیر اظهار کرد: در سال ۹۶ توفیق داشتم که هر ماه کاروانی بیش از ۲۰ نفر را عازم حج فقرا کنم یعنی پابوسی حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس و در این میان هر ماه خیران و نیکوکاران هزینه ۱۰ خانوار کم درآمد حال کمتر یا بیشتر را متقبل شده اند و با پرداخت هزینه ۲۳۰ هزار تومانی توانسته ایم این خانواده های بی بضاعت را که تحت پوشش هیچ نهاد و سازمانی نیستند و آبرومندند را عازم مشهد کنیم.

وی گفت: به جز این سفر زیارتی به مشهد و قم خوشبختانه با کمک های مردمی در سال جاری آماده سازی تعداد پنج سیسمونی؛ تهیه جهیزیه برای ۱۰ نوعروس، تأمین خرج و مخارج ۱۱ مراسم عقد، اعزام یک پیرزن ۷۰ ساله به کربلای معلی و کارهایی از این قبیل را انجام دادیم.

این بانوی خیر با بیان اینکه ۴۲ خانواده آبرومند و کم بضاعت هستند که به کمک خیرین به آنها کمک می کنیم،  اظهار کرد: هر هفته روزهای پنج شنبه خیران مبالغی پول به بنده حقیر می دهند و برای مثال می گویند با این پول میوه بخر و بین این خانواده ها تقسیم کن؛ بنده هم با جان و دل این کار را انجام می دهم.

یعقوبی بیان کرد: امیدوارم بتوانم به کمک مردم خیر و نوعدوست سرخه برای ۳۲ بچه با توجه به اینکه نزدیک عید است؛ کاری انجام دهم و دلشان را شاد و لبشان را خندان کنم.

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *