خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 92 / بازسازی قنوات شهرستان سرخه

بازسازی قنوات شهرستان سرخه

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تخصیص یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی برای احیا و مرمت قنات ها در این استان خبر داد.

ˈمجیدرضا افشاریانˈ روز چهارشنبه افزود: با هزینه کرد این اعتبار و مشارکت ۱۵ درصدی کشاورزان در تامین بخشی از هزینه ها به عنوان خودیاوری، ۱۶ رشته قنات در استان سمنان احیا و مرمت می شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی اجرای طرح مذکور در این استان افزود: در احیاء و مرمت قنوات عملیاتی از جمله ریزش برداری ، بغل بری ، طوقه چینی میله چاه ، پا لانه گذاری نقب ، نصب درپوش و … با هدف آبدهی بهتر قنات ها انجام می شود.

افشاریان بیان کرد: این طرح در قالب برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور افزایش راندمان دبی قنوات با انجام عملیات عمرانی مربوط به احیا مرمت و لایروبی قنوات اجرا می شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: از محل این اعتبار در تمامی شهرستانهای این استان عملیات احیا و مرمت قنات ها انجام خواهد شد و شهرستان سرخه با چهار رشته، دامغان و میامی هر کدام با سه رشته بیشترین بخش عملیات را به خود اختصاص خواهند داد.

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *