خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 93 / ۲۶ روستا و سه شهر در استان سمنان با کمبود آب شرب مواجه هستند

۲۶ روستا و سه شهر در استان سمنان با کمبود آب شرب مواجه هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از تشدید عوارض خشکسالی در این استان خبر داد و گفت : ۲۶ روستا و سه شهر در استان سمنان با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

ˈاحمد طاهریˈ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: کاهش ۴۸ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت و احتمال افزایش دمای هوا در فصل تابستان موجب افت و کاهش شدید آب در بخشهای کشاورزی، شرب و صنعت استان سمنان شده است.

وی با اشاره به ارتباط نزدیک تامین منابع آب شرب روستایی به چشمه ها و قنوات گفت: در حال حاضر ۲۶ روستای این استان در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

وی گفت: این روستاها شامل ۱۱ روستای دامغان، شش روستای شاهرود، سه روستای سمنان، سه روستای میامی، یک روستای آرادان، یک روستای گرمسار و یک روستای شهرستان سرخه است.

طاهری گفت: سه شهر سمنان ، شاهرود و شهمیرزاد نیز تابستان در شرایط کسری منابع آبی قرار می گیرند و که باید تدابیری برای مقابله با این مشکلات اندیشیده شود.

وی با تاکید بر لزوم صرفه جوئی و مدیریت منابع آبی توسط مردم اظهار داشت: در کوتاه مدت با تزریق اعتبارات مدیریت بحران از طریق ماده ۱۲ قانون تشکیل مدیریت بحران نسبت به ترمیم برخی از مشکلات در روستاها و شهرهای استان سمنان باید اقدام شود.

وی گفت: در میان مدت نیز استفاده از شیرهای کنترل فشار، کنترل مصرف مشترکین پرمصرف، تشکیل کمیته کنترل بحران آب، قطع اشتراک مشترکان پرمصرف و فرهنگ سازی باید اجرایی شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به خشکسالی در سال زراعی جاری گفت: کاهش نزولات آسمانی مناطق عشایری را دچار کمبود شدید علوفه و آب کرده است و در این ارتباط با همکاری دستگاههای اجرایی نظیر جهاد کشاورزی و امور عشایر نسبت به تامین علوفه، مراقبت های بهداشتی دام و انتقال آب به صورت سیار اقدام شده است.

وی گفت: در این ارتباط ۱۹ میلیون مترمکعب آب در این مناطق توزیع شده است.

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *