سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 94 / برگزاری یادواره شهدای والامقام اروانه

برگزاری یادواره شهدای والامقام اروانه

هجدهمین یادواره شهدای والامقام روستای اروانه، دو شهید گمنام و گرامیداشت شهدای غواص برگزار شد.

هجدهمین یادواره شهدای والامقام روستای اروانه، دو شهید گمنام و گرامیداشت شهدای غواص در جوار مضجع شریف شهدا و در صحن گلزار شهدای روستای اروانه برگزار شد.

در این آیین که با استقبال نزدیک به ۲ هزار نفری علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت همراه بود، یکی از راویان مؤسسه سیره شهدای قم به ایراد سخن پرداخت و با بیان حماسه‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین ذکر گوشه‌ای از خاطرات شهدای غواص، سیره عملی زندگی ایشان را سرمشق مناسبی برای زندگی انسان‌ها خواند.

در ادامه این مراسم که به شکل خاص و متمایز با مراسم دیگر برگزار شد، هنرمندان بسیجی با طراحی دکور بسیار عالی و اجرای نمایش حماسی، صحنه‌های عملیات کربلای ۴ و شهدای غواص را بازسازی کرده و گوشه‌ای از غربت شهدای این عملیات را به تصویر کشیدند.

در پایان نیز ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، کربلایی امیرعباس ناهیدی و حاج قاسم داوودی با مرثیه‌سرایی و ذکر روضه کبوتر جان عشاق را به کربلای معلی سوق دادند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی پزشک خواهران و برادران، مشاوره صلواتی خانواده، کفاشی صلواتی، ایستگاه نقاشی و همچنین ایستگاه صلواتی پذیرایی در سیاه‌چادر عشایری به همراه عطرافشانی گلزار شهدا، آذین‌بندی روستا و راه‌های ارتباطی از دیگر بخش‌های مراسم مذکور بود.

روستای اروانه از توابع شهرستان سرخه و در ۳۹ کیلومتری شمال غربی شهرستان سمنان واقع شده که ۱۷ کبوتر خونین بال را تقدیم انقلاب کرده و پذیرای دو شهید گمنام است.

همچنین وجود تعداد کثیری از جانبازان، ایثارگران، پاسداران و جهادگران نام روستای اروانه را همواره در زمره پیشتازان دفاع مقدس قرار داده است.

 

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت مادر رئیس‌جمهور

آیین اولین سالگرد درگذشت بانو سکینه پیوندی، مادر دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان یک‌شنبه هفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *