خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 93 / احداث ۵ استخر ذخیره آب در شهرستان سرخه

احداث ۵ استخر ذخیره آب در شهرستان سرخه

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای عملیات احداث ۶۶ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، مجید رضا افشاریان با اشاره به تخصیص ۵ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال اعتبار بلاعوض دولتی برای ساخت این استخرها در سطح استان، خاطرنشان کرد: حجم آبگیری این استخرها ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خواهد بود.

وی افزود: از مجموع استخرهای در دست احداث، ۲۷ باب در شهرستان شاهرود، ۱۸باب در شهرستان دامغان، یک استخر در مهدیشهر، هفت استخر در گرمسار، دو استخر در آرادان، یک استخر در میامی و پنج استخر در شهرستان سرخه ساخته خواهد شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: ساخت این استخرها با هدف احداث مخزن آب به دلیل کمبود منابع آبی استان، محدودیت حفر چاه جدید و همچنین استفاده بهینه از آب‌های موجود، جلوگیری از پرتی آب و نیز تامین آب کشاورزی با حداکثر بهره‌وری و تامین رفاه حال کشاورزان استان انجام می‌شود.

افشاریان اضافه کرد: علاوه بر هزینه کرد اعتبار بلاعوض دولتی ذکر شده، اجرای عملیات زیرسازی و آماده کردن بستر استخر با همکاری بهره‌برداران انجام می‌شود.

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *