خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 93 / آب، مطالبه نخست مردم استان سمنان

آب، مطالبه نخست مردم استان سمنان

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه تمامی عزل و نصب‌های استانی از سوی مجمع نمایندگان استان رصد می‌شود، گفت: در حال حاضر از ۷۷ مدیرکل مشغول به کار در استان سمنان، ۴۱ مدیر غیر بومی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، علیرضا خسروی در جلسه با اعضای بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان سمنان افزود: ۳۶ مدیرکل فعال در مجموعه استان سمنان نیز بومی هستند، که از این تعداد ۲۲ مدیر سمنانی، ۵ مدیر شاهرودی، ۶ مدیر دامغانی، ۲ مدیر گرمساری و ۱ مدیر نیز مهدیشهری است.

در درجه اول آب را برای امنیت استان می‌خواهیم

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های هر ۴ نماینده استان برای حل مشکل و معضل کم آبی و خشکسالی در استان سمنان، ادامه داد: آب مطالبه اصلی و اول کل استان سمنان است، در درجه اول آب را برای امنیت استان می‌خواهیم، اگر استانی با کمبود آب مواجه باشد و آب نداشته باشد، آن استان خالی از سکنه می‌شود، مردم برای اسکان، کار و فعالیت مناطق دیگری را انتخاب می‌کنند و به آن مناطق مهاجرت می‌کنند، بدین ترتیب امنیت استان به خطر می‌افتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استان سمنان یک استان پهناور با انبوهی از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی است، کمبود آب باعث می‌شود در رسیدن به شاخص‌های توسعه‌ای در بخش صنعت، معدن و کشاورزی با مشکل برخورد کنیم.

وقتی آب نباشد سرمایه گذار نیز نمی‌ماند

خسروی اظهار داشت: استان سمنان دارای پتانسیل بسیار خوبی در بخش سرمایه گذاری صنعتی است، وقتی آب نباشد سرمایه گذار نیز نمی‌ماند و در منطقه دیگری از کشور که مشکل کمبود آب ندارد تصمیم به سرمایه گذاری می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه در جلسه‌ای که نمایندگان استان با رئیس جمهور محترم داشتیم، مسائل و مشکلات موجود در این بخش مطرح شد و ریاست محترم جمهوری نیز دستورات خوبی را ابلاغ فرمودند.

کلنگ زنی سد فینسک در سالجاری

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: ان شاء الله در سالجاری شاهد کلنگ زنی سد فینسک خواهیم بود، همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث این سد اعتبار در نظر گرفته شده است.

خسروی تأکید کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی نیز برای کمک به وضعیت خشکسالی استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح انتقال آب دریای خزر نیز روال کاری خود را طی می‌کند، ادامه داد: این طرح یک طرح ملی و مطالبه ملی است و با اجرایی شدن آن ۱۳ استان کشور از بحران کم آبی خارج می‌شوند، مطالعات اجرای این طرح در حال انجام است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین از پیگیری‌های لازم در خصوص تکمیل پروژه‌های راه و ترابری سمنان، مهدیشهر و سرخه خبر داد و گفت: تکمیل پروژه کمر بندی سمنان، پل مؤمن آباد سمنان، اصلاح واریانت گردنه آهوان سمنان، محور مهدیشهر به شهمیرزاد، زیرگذر درجزین، زیرگذر سرخه، پل شهرک صنعتی سمنان، راه آهن شهرک صنعتی سمنان، قطار برقی و پرسرعت، احداث خط ریلی سمنان – یزد، تکمیل پروژه ایستگاه راه آهن سمنان و… از جمله پروژه هایی هستند که در حال اجرا و تکمیل شدن هستند و برخی از پروژه‌ها نیز کارهای مطالعاتی آنها در حال انجام است.

سمنان آماده پذیرش پایتخت سیاسی کشور است

خسروی همچنین اعلام کرد: سمنان آماده پذیرش پایتخت سیاسی کشور است، سمنان به عنوان یکی از گزینه‌های برتر با شرایط بسیار مناسب برای انتقال پایتخت سیاسی کشور مطرح است و به جهت موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد با ۶۰ درصد از جمعیت کشور و ۸ استان بزرگ کشور همسایه است و از همه نظر بهترین شرایط را برای پذیرش پایتخت سیاسی کشور دارد.

وی اعلام کرد: کارهای مطالعاتی، علمی و… آن در جلسات تخصصی انجام شده است و اجرای آن به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *