خانه / اخبار سرخه / اخبار سال 92 / افتتاح دبیرستان خیر ساز در سرخه

افتتاح دبیرستان خیر ساز در سرخه

یک دبیرستان خیرساز با مشارکت ایرانیان مقیم انگلستان در سرخه به بهره برداری رسید.
ساخت این دبیرستان ۱۰کلاسه ۱۰میلیارد ریال هزینه داشت که ۳۰ درصد آن را گروه خیران « دوستان » ایرانیان مقیم انگلستان پرداخت کردند .
این گروه خیران که پیش از این هم ۲ مدرسه در استان های گیلان و آذربایجان شرقی ساخته ، قرار است چهارمین مدرسه خود را با همکاری دولت در بیرجند بسازد.
همزمان با افتتاح دبیرستان خیر ساز در سرخه ، در مراسمی از ۳۰ خیر این شهرستان و خیران مدرسه ساز گروه دوستان تجلیل شد.
مدیر کل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی وتوسه وتجهیزمدارس کشور در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ هزار کلاس درس با مشارکت خیران ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است، گفت : این کمک ها به صورت نقدی و اهدای زمین و ملک است .
محمدرضا جعفری با بیان اینکه از ۱۸ اردیبهشت ماه جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز کشور با رویکرد جدید برگزار می شود، افزود : تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی با کمک خیران در ۶ هزار پروژه نیمه کاره مهم ترین رویکرد جشنواره شانزدهم خیران مدرسه ساز است .
خیرانی که هزینه ساخت ۳۰ درصد یک مدرسه را پرداخت کنند مدرسه به نام آنان ثبت می شود .
محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیران مدرسه سازکشور نیز در این مراسم از مشارکت ۵۰۰ هزار نفر در داخل کشور و هزار نفر در خارج از ایران در امر مدرسه سازی خبرداد وگفت: ۳۰ درصد از مدارس موجود درکشور باکمک خیران ساخته شده است .
دربانی مدیر کل نوسازی ،توسعه و تجهیزمدارس استان سمنان نیز در این مراسم از فعالیت ۲۵۰ خیر مدرسه ساز در استان خبر داد و گفت : تا کنون بیش از ۲۷میلیارد تومان از تعهدات خیران مدرسه ساز در جشنواره های مختلف در استان تحقق یافته است .

درباره sorkhe.net

انجمن رسالت قلم سرخه یکی از فعال ترین سازمانهای مردم نهاد در بیش از یک دهه اخیر می باشد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

اطلاعیه مسابقه کتابخوانی استاد عشق

انجمن رسالت قلم سرخه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با همکاری دیگردستگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *